Skip to Content

In november en december maakten verzekeraars nog een flinke eindspurt. Het aantal kaarten dat online staat, verdubbelde in die maanden.

Ook het aantal bezoekers nam de afgelopen maanden flink toe. In december werden alle kaarten samen zo’n 19.000 keer bekeken. Vooral in de weken rond Kerst en oud en nieuw – een periode waarin veel mensen hun verzekeringen nog eens tegen het licht houden – trokken de kaarten veel bezoekers.

Niet meer weg te denken
De kaarten trekken niet alleen veel bezoekers, uit onderzoek bleek eerder al dat consumenten er ook de meerwaarde van inzien. “De Verzekeringskaart is niet weer weg te denken”, zegt programmaleider Klantbelang en Reputatie Annemieke van Kaam van het Verbond dan ook. Zij geeft aan erg blij te zijn met de inzet van verzekeraars om de kaarten te plaatsen. 

De Verzekeringskaart geeft de consument aan de hand van icoontjes en korte teksten een overzicht van de belangrijkste eigenschappen van een verzekering. Het Verbond heeft de kaarten ontwikkeld om informatie over verzekeringen begrijpelijker en beter vergelijkbaar te maken. Op 1 juni van dit jaar moeten verzekeraars voor nog eens twintig verzekeringen een Verzekeringskaart op hun website hebben staan.