Skip to Content

Utrecht CS

Overdag zullen daarnaast tientallen medewerkers van banken, verzekeraars en hypotheekadviseurs op het Centraal Station in Utrecht vragen van reizigers over de aflossingsvrije hypotheek beantwoorden en aandacht vragen voor de campagne ‘word ook aflossingsblij’. Dat doen zij rond het levensgrote opblaasbare ‘aflossingsblij-huis’ dat voor de gelegenheid verrijst in de hal van Utrecht CS.

Potentieel hoog risico

Op 1 oktober ging het vervolg van de campagne ‘Word ook aflossingsblij’ van start. In deze fase van de campagne ligt het accent, naast bewustwording, op de mogelijkheden die klanten hebben om zo nodig tijdig maatregelen te nemen. Door bijvoorbeeld de hypotheek om te zetten, door te gaan sparen of door af te lossen. Verzekeraars hebben zich bij de campagne aangesloten omdat zij nu beginnen met het benaderen van klanten met potentieel een hoog risico.

Van de aflossingsvrije hypotheken in Nederland zijn er ruim 380.000 verstrekt door verzekeraars. Ook deze groep klanten moet inzicht kunnen krijgen in de toekomstige betaalbaarheid van hun hypotheek.