Tijdens een bijeenkomst van de Vereniging van Personen werkzaam in het Verzekeringsbedrijf, werd duidelijk dat het aantrekken van de juiste medewerkers en van jonge medewerkers ASR relatief makkelijk lijkt af te gaan. Daar speelt mee dat ASR in 2018 bestempeld is als meest inspirerende en innoverende bedrijf van Nederland op HR-beleid. Wat blijkt? Het antwoord ligt in het omarmen van duurzame inzetbaarheid, een van de centrale ambities binnen de Sociale Agenda 2019-2021. Het tijd- en plaatsonafhankelijk werken, regie over je eigen loopbaan, balans werk-privé, gelijkwaardige relatie met je leidinggevende, het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling/opleiding: het zijn de kernwoorden om medewerkers aan je te binden, maar ook om medewerkers bij je te houden.
Vitaal
Daarnaast lanceerde ASR deze maand het leefstijlprogramma VItality van de Zuid-Afrikaanse verzekeraar Discovery. Reeds duizend werknemers van de verzekeraar hebben zich aangemeld voor het programma dat hen moet stimuleren meer te bewegen.