Skip to Content

De slogan van Centraal Beheer ‘Even Apeldoorn bellen’ behaalde met een 8,07 een tweede plek. Klaverblad scoorde met ‘Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’ een derde plek met een rapportcijfer 7,79.

Minder scorende slogans

Beduidend minder scoren de credo’s van o.a. Rabobank ‘Growing a better world together’ (5,86), De Friesland ‘Doe je mee?’ (6,16) en ING met ‘Do your thing ‘ (6,17). Oorzaak van de mindere score wijdt Multiscore o.a. aan het ontbreken van een slogan die duidelijk maakt waar de organisaties voor staan of welke waardestrategie ze volgen.

Onderzoek

Multiscope onderzocht 24 slogans van evenzoveel verzekeraars onder ruim 4.100 Nederlanders. Het onderzoek ‘Uitblinkers Verzekeraars’ analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 70 verzekeraars aan de hand van een ruim aantal criteria.