De onderzoekers ‘waarschuwen’ verzekeraars in het onderzoek om (toekomstige) klanten beter op te zoeken en verzekeringen weer sexy te maken. Een van de belangrijkste conclusies is namelijk dat verzekeraars wereldwijd wel bezig zijn met digitale transformatie, maar nog niet Social genoeg zijn. De meeste verzekeraars komen nog niet daar waar hun (toekomstige) klanten wel op verschillende kanalen te vinden zijn. Arjen de Boer, CCO van het onderzoeksbureau ITDS dat een glossy magazine SoMe heeft uitgebracht, benadrukt dat het vooral draait om de customer experience en de beste service. “Verzekeren moet weer sexy worden gemaakt. Dat houdt in dat verzekeringen meer op afroep of gericht op het gebruik moeten worden aangeboden. Simpel en snel dus, precies zoals de klant het wil.”
In het magazine worden naast feiten en cijfers ook initiatieven van over de hele wereld beschreven en geven experts hun visie en suggesties. Aegon is als enige Nederlandse partij in de top 20 opgenomen. De verzekeraar heeft een eigen YouTube-kanaal, is actief op Facebook, Twitter, WhatsApp en om een jonger publiek te bereiken ook op Instagram.
Cijfers en weetjesBegin dit jaar waren er wereldwijd 3,7 miljard internetgebruikers, de helft van de totale wereldbevolking. Twee derde van die totale bevolking heeft een mobieltje en ruim een derde is actief op social media. YouTube heeft dagelijks meer dan dertig miljoen bezoekers. Iedere minuut wordt er zo’n driehonderd uur aan video’s geüpload. Het zijn met name 35 tot 44-jarigen (26 procent) die gebruikmaken van het kanaal. Facebook Instagram Twitter LinkedIn (Bron: SoMe Magazine - wearesocial.com, omnicore.com, statista.com) |