Steeds meer Nederlanders laten duurzaamheid meewegen in hun aankoopgedrag, maar weinigen zien nog het verband tussen verzekeren en duurzaamheid. Met deze campagne wil de vereniging dat consumenten zich bewust worden van het verband tussen hun verzekeringspremie en de manier waarop verzekeraars beleggen. De campagne omvat onder andere een informatieve video, social media-uitingen en website voor consumenten: www.jijbentookbelegger.nl.
Bijdragen aan een duurzame wereld
Het Verbond staat achter de campagne. Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond: ‘Met een belegd vermogen van ongeveer 420 miljard kan en wil de Nederlandse verzekeringssector bijdragen aan een duurzame wereld, bijvoorbeeld via het IMVO-convenant waar de hele verzekeringssector achter staat. Deze campagne vertaalt onze ambities richting consumenten doordat zij via jijbentookbelegger.nl inzicht krijgen wat er met hun premie gebeurt. Wij staan dan ook volledig achter de boodschap van de campagne en verwachten dat deze gaat bijdragen aan bewustwording bij de consument’.