Hulp van studenten gevraagd
Bij het Verbond is men zeer benieuwd naar de inzendingen, ook omdat het de eerste keer is dat het Verbond een dergelijke wedstrijd organiseert. “We zijn heel benieuwd met welke creatieve ontwerpen we worden verrast,” zegt Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond en tevens juryvoorzitter van de wedstrijd. “Wij vinden het belangrijk dat klanten van verzekeraars in een oogopslag of via een paar simpele stappen begrijpen waarom en hoe verzekeraars hun persoonsgegevens verwerken. En studenten kunnen ons helpen met deze vertaalslag, en niet voor niets: er zijn mooie geldprijzen mee te verdienen.”
Input van co- creatiesessie met verzekeraars
De wedstrijdopdracht en ontwerprichtlijnen en voorwaarden staan online en zijn mede gebaseerd op de resultaten uit een co-creatie sessie met verzekeraars. De deelnemende verzekeraars hebben input geleverd om ervoor te zorgen dat de inzendingen van de wedstrijd zoveel mogelijk aansluiten op de wensen en behoeften van verzekeraars, maar ook van hun klanten/consumenten.
Deadline inleveren designs: 29 november 12.00 uur
Studenten hebben tot vrijdag 29 november 12.00 uur om hun ontwerp aan te leveren via privacywedstrijd@verzekeraars.nl.
Daarna gaat een deskundige jury aan de slag met onder andere Lieke Beelen (Visual Contracts), Derkiene van der Ziel, docente Legal Design Thinking bij Hogeschool Utrecht, Paulina Kozlowska, Brand & Design Strategist van The Hague Institute for Innovation of Law en een verzekeraar. Op 12 december vindt de prijsuitreiking plaats. De winnende inzendingen worden beloond met prijzen van 1, 2 en 3.000 euro!