Skip to Content

Communicatietools Directe Schadeafhandeling beschikbaar

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Vanaf 1 juli gaat de Directe Schadeafhandeling (DSA) van start, waarbij verzekeraars en volmachten de materiële schade aan particuliere personenauto’s van hun eigen WA-verzekerde klanten kunnen afhandelen. Om leden te ondersteunen bij de implementatie hebben de werkgroepen DSA van het Verbond een toolkit ontwikkeld, die onlangs is uitgebreid met hulpmiddelen voor klantcommunicatie.

De nieuwe tools voor klantcommunicatie zijn:

  • Een voorzet voor een webtekst over DSA;
  • Een Q&A met veelvoorkomende klantvragen (vanaf 1 juli beschikbaar op een speciale pagina van vanatotzekerheid.nl);
  • Een presentatie om medewerkers te informeren over DSA;
  • Een presentatie om stakeholders te informeren;
  • Een korte animatie voor de klant met uitleg over DSA.

Raadpleeg de toolkit

Log in op verzekeraars.nl (Aan de slag met de Directe Schadeafhandeling) om de toolkit te openen. Ook bevat deze kit meer relevante informatie zoals hulp bij implementatie en instructies voor het aanleveren van data voor het dashboard DSA.

Hulp nodig?

Voor vragen over Directe Schadeafhandeling kun je terecht op verzekeraars.nl/directe-schadeafhandeling. Of neem contact op met Floske Weehuizen, programmamanager Toekomst Autoverzekeringen van het Verbond. 

 


Was dit nuttig?