Skip to Content

Waarom moeilijk doen? Als het ook makkelijk kan!

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Waarom moeilijk doen? Als het ook makkelijk kan!

Begrijpelijk communiceren voor iedereen

Snappen mensen jou altijd? Praat jij ook weleens met moeilijke woorden? Zijn jouw teksten voor iedereen te begrijpen? Moeilijke taal kan makkelijk gemaakt worden zonder dat de boodschap verandert. In Nederland hebben ruim 1 miljoen mensen een licht verstandelijke beperking. Grote kans dat zij zich ook onder de klanten van verzekeraars bevinden. Want zij hebben ook een woning, gaan op vakantie en rijden op een e-bike. Maar is de communicatie van verzekeraars wel begrijpelijk genoeg? Waar gaat het mis? En vooral: hoe kan het beter?
In de workshop ‘Waarom moeilijk doen? Als het ook makkelijk kan!’ gaan we met ervaringsdeskundigen van de LFB stoeien met taal.

De LFB is de belangenorganisatie door en voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Zij weten hoe je een boodschap duidelijk en begrijpelijk overbrengt. Met op maat gemaakte oefeningen ga je actief aan de slag met moeilijke (verzekerings)taal. Aan het eind van de workshop weet je waar klanten met een licht verstandelijke beperking tegenaanlopen en hoe je deze belemmeringen wegneemt. Zo zorgen we ervoor dat de verzekeringssector weer een stukje toegankelijker wordt voor iedereen!
Nieuwsgierig geworden? Kijk alvast naar Maak verzekeren toegankelijk en meld je nu aan! Aanmelden kan t/m dinsdag 28 maart a.s., 12.00 uur.

Bestemd voor
Deze bijeenkomst staat open voor zowel leden van het Verbond van Verzekeraars als voor andere geïnteresseerden.
Deelname is vooral interessant voor medewerkers die zich bezighouden met communicatie en klantcontact.
Het aantal plaatsen is beperkt (max. 20). Als er meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plaatsen, hebben leden van het Verbond voorrang.

Sprekers
Ellis Jongerius - directeur LFB en ervaringsdeskundige
Simone Neerscholten - coach LFB

Programma
Aanvang: 15.00 uur (ontvangst vanaf 14.30 uur)
Einde:     17.30 uur, met aansluitend een netwerkborrel

  • Welkom en opening
  • Interactieve workshop door deskundigen van de LFB. Tijdens de workshop ga je aan de slag met communicatie van verzekeraars. Hoe herken je klanten met een licht verstandelijke beperking, waar lopen zij tegenaan en hoe kun je ervoor zorgen dat je communicatie ook hen bereikt?
  • Vragen
  • Afsluiting en netwerkborrel

Kosten
Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars zijn aan deelname geen kosten verbonden. Deze bijeenkomst valt onder het lidmaatschap. Weet je niet zeker over jouw organisatie lid is van het Verbond van Verzekeraars check dan de ledenlijst.

Voor medewerkers die aangesloten zijn bij Adfiz, NVGA en NIVRE bedragen de deelnamekosten € 55,- (excl. BTW).
Voor overige geïnteresseerden bedragen de kosten € 75,- (excl. BTW).

  • Op deze bijeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV van toepassing. Door inschrijving verklaar je je akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV
  • Vanaf inschrijving geldt een bedenktermijn van 14 dagen
  • Plaatsing geschiedt na beoordeling van de inschrijving door de Insurance Academy
  • Facturatie van deze kosten geschiedt vanuit Dienstverlening Verbond BV

Annulering en no-show
Leden
Leden van het Verbond van Verzekeraars kunnen hun aanmelding annuleren tót 48 uur voor de bijeenkomst. Bij latere annulering of no-show wordt € 50,- (excl. BTW) administratie-/organisatiekosten in rekening gebracht. Deze kosten worden niet in rekening gebracht als je je door een collega laat vervangen.
Annuleringen en vervangingen dienen per e-mail te worden doorgegeven aan het organisatiebureau van de Insurance Academy.
Door inschrijving verklaart de deelnemer zich akkoord met bovengenoemde voorwaarden.

Betalende bezoekers
Annulering van de aanmelding is mogelijk tot 14 dagen na inschrijving. Bij latere annulering of no-show is het volledige deelnamegeld verschuldigd. Deze kosten worden niet in rekening gebracht als je je door een collega laat vervangen.
Annuleringen en vervangingen dienen per e-mail te worden doorgegeven aan het organisatiebureau van de Insurance Academy.
Door inschrijving verklaart de deelnemer zich akkoord met bovengenoemde voorwaarden.

PA-certificaat
Aan het eind van de workshop weet je tegen welke belemmeringen klanten met een licht verstandelijke beperking kunnen aanlopen en hoe je die weg kunt nemen.
Bij je aanmelding kan je aangeven of je een bewijs van deelname (PA-certificaat) wil ontvangen. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).

PE-punten
Met het bewijs van deelname (PA-certificaat) kan je op de website van het NIVRE (onder Permanente Educatie) zien of aan deze bijeenkomst PE-punten zijn toegekend.

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kun je contact opnemen met Patricia Swienink. Aan haar kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden.

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).