Skip to Content

Waarom komt Embedded Insurance niet van de grond ondanks de voordelen?

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Waarom komt Embedded Insurance niet van de grond ondanks de voordelen?

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden voor op maat gemaakte, digitale verzekeringsoplossingen eindeloos. Of het nu gaat om een ​​all-inclusive vakantie, concerttickets, een nieuwe e-bike, werk via freelance-sites of online bankieren: door er een ​​verzekering aan te koppelen, bied je klanten gemoedsrust. De verwachtingen bij embedded insurance waren de afgelopen jaren hoog. Toch is embedded insurance nog lang niet vanzelfsprekend in Nederland, terwijl de ene na de andere startup er succesvol gebruik van maakt. Daarom staat Verbondspartner KPMG en Insurtech Alicia tijdens een webinar op 25 november stil bij de vraag wat embedded insurance kan betekenen voor klanten van verzekeraars en verkennen we de mogelijkheden. Dat wil je niet missen, dus meld je vandaag nog aan voor dit inspirerende webinar!

Direct een verzekering afsluiten bij de aankoop van een product of dienst via een niet-financieel platform: dat is embedded insurance. Volgens Sander van der Meijs, associate director Digital Advisory Verzekeringen bij KPMG, kijken nog veel verzekeraars de kat uit de boom bij het toepassen ervan. Volgens prognoses bereikt de markt voor embedded insurance rond 2030 een omvang van ongeveer 720 miljard euro, ruwweg een kwart van de totale verzekeringsmarkt. “Wat als straks de grote platforms hun verzekeringspartner(s) hebben gekozen en jij zit er als verzekeraar niet bij?”, aldus Van der Meijs. “Daarom staan we in dit webinar stil bij de vraag wat embedded insurance kan betekenen voor klanten van verzekeraars en wat de lessen zijn uit andere delen van de wereld als het gaat om adoptie en uitdagingen van embedded insurance.” Daarnaast gaat Van der Meijs in op wat er nodig is om het potentieel van dit businessmodel aan te boren. “We zullen stil staan bij de kansen en risico’s, ook vanuit perspectief van de klant en platformen” zo benadrukt hij. “De verwachting is dat embedded insurance op termijn zal uitgroeien tot een belangrijk model, waarbij verzekeraars nauw samenwerken met partners om gericht op specifieke klantbehoeften. We zien wereldwijd dat dit nog niet supersnel gaat en dat het succes van sommige cases nog betrekkelijk is – dus dan rijst de vraag wat verzekeraars kunnen doen om zich hierop voor te bereiden.” Marijn Moerman van Insurtech Alicia bewijst dat het kan! Hij ging de uitdaging aan toen het digitale werkplatform Temper hem vroeg of hij een geïntegreerde verzekeringsoplossing kon bieden binnen het horecaplatform voor zzp’ers, de FreeFlexers. De oplossing moest voldoen aan hun standaard van gebruiksvriendelijkheid (iets waar de verzekeringsbranche niet per se bekend om staat). Ofwel voldoen aan het flexibele en digitale karakter van het platform. En met een verzekeringsdekking die de gebruikers met een druk op de knop aan en uit kunnen zetten. Samen met Richard Arnold ontwikkelt hij ‘from scratch’ een digitaal, on-demand antwoord op het traditionele verzekeringsaanbod: insurtech Alicia. Hij vertelt er graag over op 25 november. 
Meld je nu aan: Aanmelden kan t/m vrijdag 22 november a.s., 12.00 uur

Bestemd voor
Medewerkers van zowel leden, als van (associate) partners worden van harte uitgenodigd om aan dit webinar deel te nemen. Ook overige geïnteresseerden zijn van harte welkom.
Deelname is vooral interessant voor commerciële directieleden, functionarissen distributie, new business development, productontwikkelaars, compliance- en legal functionarissen en start-ups/scale-ups.

Sprekers
Sander van der Meijs,
associate director Digital Advisory Verzekeringen KPMG
Marijn Moerman, Alicia Insurance
Harold Mahadew, senior beleidsadviseur Distributie en Verkoop Verbond van Verzekeraars
Barbara van der Rest, woordvoerder Verbond van Verzekeraars

Programma
Aanvang:     15.00 uur
Duur:           max. 60 minuten

  • Opening door Barbara van der Rest
  • Het keuzeproces, personalisatie en maatwerk van embedded insurance om ervoor te zorgen dat een verzekering ook het meest passend is door Sander van der Meijs.
  • Harold Mahadew gaat in op de relevante wet- en regelgeving, hoe toezichthouders naar embedded insurance kijken en andere relevant ontwikkelingen waar je als verzekeraar rekening mee moet houden.
  • Q&A-sessie: beantwoording door de sprekers van de via de chat gestelde vragen
  • Afsluiting

Kosten
Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars of bij een (associate) partner zijn aan deelname geen kosten verbonden. Dit webinar valt onder het lidmaatschap of de partnershipbijdrage. Weet je niet zeker over jouw organisatie als lid of (associate) partner bij het Verbond van Verzekeraars is aangesloten, check dan de ledenlijst of het overzicht met (associate) partners.

Nog geen (associate) partner? Kijk hier voor meer informatie over onze partnerships.

Voor medewerkers die aangesloten zijn bij Adfiz en NVGA bedragen de deelnamekosten € 59,- (excl. BTW).
Voor overige geïnteresseerden bedragen de kosten € 82,50 (excl. BTW).

  • Op deze bijeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV van toepassing. Door inschrijving verklaar je je akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV
  • Vanaf inschrijving geldt een bedenktermijn van 14 dagen
  • Plaatsing geschiedt na beoordeling van de inschrijving door de Insurance Academy
  • Facturatie van deze kosten geschiedt vanuit Dienstverlening Verbond BV.

PA-certificaat
Na dit webinar weet je wat embedded insurance kan betekenen voor klanten van verzekeraars. En wat de mogelijkheden en kansen zijn.
Dit webinar draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema.
Na afloop ontvang je een bewijs van deelname (PA-certificaat), mits je het hele webinar hebt gevolgd. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).

PE-punten
Met het bewijs van deelname (PA-certificaat) kan je op de website van het NIVRE (onder Permanente Educatie) zien of aan dit webinar PE-punten zijn toegekend.

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen over de uitspraken kun je contact opnemen met Harold Mahadew. Aan hem kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden.

Hoe kun je deelnemen aan dit webinar?
Dit webinar organiseren wij via OnlineSeminar. Voor deelname moet je éénmalig een account aanmaken bij OnlineSeminar Je moet je apart voor deelname aanmelden.
Na je aanmelding ontvang je de link om deel te kunnen nemen. Na registratie bij OnlineSeminar voor de webinars van het Verbond, kun je voor toekomstige Verbondswebinars van dat account gebruik maken en hoef je je niet opnieuw te registreren.
Kun je op het moment van het webinar niet kijken? Geen probleem! Het webinar is ook terug te kijken op een moment dat het jou wél uitkomt, alleen is er dan geen live interactie meer mogelijk. Ook daarvoor moet je je wel hebben aangemeld.

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).

Partnership
De wereld om ons heen verandert en de financiële sector verandert mee. Het Verbond van Verzekeraars beweegt naar een open platform. Om daaraan invulling te geven werkt het Verbond samen met verschillende partijen, op diverse terreinen. Met het aangaan van partnerships creëert het Verbond een branche-overstijgend, open platform met het delen van kennis als doel. Dit komt ten goede aan leden, partners en het Verbond. Door co-creatie ontstaan zo nieuwe initiatieven die de keten als geheel versterken.
KPMG  is één van onze partners.