Skip to Content

Reputatie, omgaan met mediadruk (2)

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Reputatie, omgaan met mediadruk (2)

Je hebt een reputatie-issue in beeld en dan belt een onderzoeksjournalist die het naadje van de kous wil weten. Of Radar nodigt je uit voor weerwoord in de studio. Hoe ga je daar mee om? Moet er gedoken worden, of alle kaarten op tafel gelegd? Hoe voorkom je dat een incident/casus uitgroeit tot iets groters? In dit deel gaan we in gesprek met Telegraaf-onderzoeksjournalist Bart Mos. Hij houdt ons een spiegel voor en gaat in op het spanningsveld tussen journalistiek en woordvoering.  Worden bestuurders niet teveel afgeschermd? Aan het slot delen we een aantal do’s en don’ts in de omgang met kritische consumentenprogramma’s.

Meld je nu aan! Aanmelden kan t/m 27 april a.s., 12.00 uur.
 

Programma
Aanvang:     10.00 uur
Duur:           max. 1,5 uur

  • Opening door Paul Koopman, woordvoerder van Verbond van Verzekeraars
  • Een actuele casus: een keten van gebeurtenissen
  • Bart Mos, onderzoeksjournalist Telegraaf over het spanningsveld tussen journalistiek en woordvoering
  • Discussie en vragen
  • Afsluiting – takout: do’s en don’ts


Doelgroep
Deze livestream staat open zowel voor leden als voor andere geïnteresseerden.
Deelname is vooral interessant voor communicatiemedewerkers, woordvoerders, beleids-adviseurs klantbelang en reputatie, reputatiemanagers.

Kosten
Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars zijn aan deelname geen kosten verbonden. Deze stream valt onder het lidmaatschap.

Voor overige geïnteresseerden bedragen de kosten € 69,- (excl. BTW).

  • Op deze bijeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV van toepassing. Door inschrijving verklaar je je akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV
  • Vanaf inschrijving geldt een bedenktermijn van 14 dagen
  • Plaatsing geschiedt na beoordeling van de inschrijving door de Insurance Academy
  • Facturatie van deze kosten geschiedt vanuit Dienstverlening Verbond BV


Deze bijeenkomst draagt bij aan je actuele kennis
Na deze bijeenkomst

  • heb je beter inzicht in hoe te handelen en waar je rekening mee moet houden in de omgang met media bij reputatie-issues;
  • ben je beter in staat om te beoordelen wat de pro’s en contra’s zijn bij het accepteren of weigeren van een uitnodiging van een consumentenprogramma.

Deze bijeenkomst draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema. Desgewenst kan een deelnamecertificaat worden verkregen. Je dient dit aan te geven als je je voor de bijeenkomst aanmeldt. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).
N.B. een PA-certificaat wordt alleen verstrekt als je tijdens de livestream inlogt met je eigen naam (dus niet anoniem of met een nick name) en je deelname zo kan worden vastgesteld.

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kun je contact opnemen met Paul Koopman. Aan hem/haar kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden.

Hoe werkt deze livestream?
Tijdens de livestream kun je als deelnemer de sprekers zien en horen. Ook kun je vragen stellen en opmerkingen maken, door de vraag-en-antwoordfunctie te gebruiken.
De sprekers kunnen jou níét zien en horen. De binnenkomende vragen worden beoordeeld door een moderator, die een selectie maakt en deze voorlegt aan de presentatoren.
In verband met de bijzondere omstandigheden rondom het coronavirus bevinden de presentatoren zich niet op dezelfde locatie.

Hoe kun je deelnemen aan de livestream?
Je moet je apart voor deelname aanmelden.
Na je aanmelding ontvang je van ons nadere instructies en de link om deel te kunnen nemen.
Kun je op het moment van de livestream niet kijken? Geen probleem! De stream is ook terug te kijken op een moment dat het jou wél uitkomt, alleen is er dan geen live interactie meer mogelijk. Ook daarvoor moet je je wel hebben aangemeld.

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).