Actueel
Net als in de hele samenleving is ook de transport- en vervoerssector druk bezig met duurzaamheid. Bussen en vrachtwagens moeten worden vergroend en daarvoor worden onder andere elektrische voertuigen in gebruik genomen. Maar dat is pas écht duurzaam als er ook voldoende aandacht is voor de (nieuwe) risico’s op brand die deze transitie met zich meebrengt.
Het Europees Parlement heeft ingestemd met de voorgestelde wijzigingen in de Solvency II-richtlijn, het Europese toezichtraamwerk voor de verzekeringssector. Dit betekent dat het eerder bereikte onderhandelingsresultaat van december 2023 nu formeel is goedgekeurd.
Het tegengaan van witwassen is niet alleen een groot, gezamenlijk belang. Het is ook essentieel voor een goede, veilige, stabiele economie én ondernemersklimaat. Helaas verloopt de aanpak van witwassen ineffectief en inefficiënt. Daarom lanceert VNO-NCW en MKB-Nederland een 5 punten-actieplan witwassen, in lijn met de aanbevelingen uit het eerdere onderzoeksrapport ‘Krachten Gebundeld’ van alle poortwachters, waaronder verzekeraars.
Uitgelicht
Schademiddag 2024
Thema: de schademarkt in 2030 'van ver weg naar snel dichtbij'. Met keynote spreker Pieter Hasekamp (Centraal Planbureau) en 6 deelsessies.
Hoe ziet de toekomst van mobiliteit eruit?
Geeke Feiter sprak bij een event van het Waarborgfonds en Nederlands Bureau over de toekomst van mobiliteit. De uitdagingen en kansen die het Verbond ziet, lees je in dit artikel.